Vaken & naken

God morgon, eller är det verkligen en good morgon?

Nää.. fryser, hostar, blir väckt av mimmi som skall vässa klor och dreggla över hela ansiktet typ.. Ska iväg på ett möte om ett par timmar och eftersom min fina telefon är borta vet jag inte vad människan heter eller har kontoret.. (allt stod i telefonen)

Wille ligger här bakom mig i sängen och snarkar, önskar att jag kunde byta plats med honom idag. Tänka sig ett liv, vakna gosa lite om jag kände för det, hoppa ner med ett duns från sängen och stampa ut till matskålen.. skrika ett par gånger så att ngn fyller upp matskålen, äta ett par tuggor och sen springer jag till altandörren och gapar ett par gånger där så jag blir utsläppt. Sätter mig på en upphöjnad så jag får bra utsikt, kikar om jag har ngr kompisar ute och känner efter om det är kallt om tassarna eller om jag kan stanna ute en liten stund. Springer medans jag funderar iväg och lättar på trycket, kommer på att jag vill in och äta igen, gapar utanför dörren... ngn släpper in mig, slirar i princip in till matskålen igen, äter så fulla hakan är doppad i sås från gourmet maten. Springer in till mammas (min) säng, hoppar upp till huvudkudden lägger mig och tvättar surarslet och hakan, sover hela dagen....... tills ngn kommer hem med matkassarna, då tar jag plats på köksbordet för att få krama min mat som dom alltid köper. Får mig en ny burk el två, springer ut och in mest hela tiden, leker lite med mamma (mig) så gör ja nog hela kvällen, ibland kommer mimmi (honkatten i familjen) och knuffar ner mig från sängen.. tror hon är sotis? Jag brukar bita till henne så det blir tyst på na, dessutom brukar mamma bli extra mysig och pysslar om mig xtra när mimmi varit elak mot mig =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0