helgen...

Hejsvejs!!

Vaknade 04.00 idag för att vara exakt. Usch gick inte att somna om då det snurrar alles för mycket i mitt huvud nu.

Helgen har varit jätte mysig, fredagen var det som sagt världens storm, enligt lokalt folk här på ön som var sisådär 70-80 år. Dom berättade att det Aldrig varit ett liknande oväder här förrut. Efter att jag uppdaterat er så vart det värre, vågorna vart 4-5 meter höga och sköjlde in över bastun och enda upp till vebon och gästhuset. Vågorna bröt alltså långt in på gården. Det var helt galet. Hela brobygget som j hade byggt var försvunnet, det var dock väldigt bra byggt så dom hela resterna låg ett par hus bort dagen efter. Det mesta gick att rädda faktiskt som tur var.

Bastun stod bara kvar på en liten sten...... :O ALLT vart bortspolat under.. jäkla tur att den inte ramlade ner, dock vart den rätt sne, men en domkraft senare och lite arbete så stod den som den skulle.

Vart ialf massa bak, lussekatter och knäck, god mat, massa gotta och mys vid brasan. Jag och j hann även med en sväng till birsta och fixade lite julklappar.

Knollis han stannade kvar med mig den här gången, han bokstavligen visade att han ville stanna rätt tydligt, haha så söt. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0