Punktering

Japp, igår så small det till i däcket på mammas A3:a. Tjing, tur vi kom nästan enda hem, på statoil tog det stopp. Skulle fylla upp däcket med en tätningsspray, vilket ivanliga fall är grymma! Men självklart funkade inte det. Vart då tvingad att byta däck.... ja då har dom bytt ut fälgarna så nyckeljävlen funkar inte till att skruva bort muttrarna.

Då var det kallt! Som tur e kom papi och hämtade mig och vi for och köpte en mindre nyckel sen svirade han snabbt om till reservdäcket snäll som han är, samtidigt tankade jag hans bil och när jag var klar, va han klar =) Det går undan när han ska fixa ngt vill jag lova.

Åt förövrigt smörstekt torsk igår med grönsaker och massa gegga (sås) Nam nam, trots alla lussebullar och knäck och karameller och kolisar jag smällt i mig i helgen så står vågen still på 55,1 kg. =) (Dock ska jag väl erkänna att den va på 57 i söndags, går snabbt i svängarna på min våg..)

På fredag kommer sis!!! Ska bli skoj, tänkte tvinga henne att baka med mig igen ute i stugan. Får se om jag lyckas övertala. Ska även hjälpa pappa så vi blir klar med bastun till innan jul. (ser tyvärr inte så ljust ut än, men med ett par händer till borde det kanske gå... jag ska ialf göra mitt bästa =))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0