09.39

Julmarknaden var jätte mysig igår, lite kallt kanske, men vi ät korvar av ren, älg och viltsvin, åt våffla med hjortronsylt och grädde samt köpte med oss en liten påse med olika korvar samt glögg, som vi senare festade till det med under kvällen, köpte även lite getost och marmelad till finkrispen.

Julkänslan smög sig faktiskt på igår efter julmarknaden, trots att det inte var snö på marken så känner man i luften att det inte är långt borta. Idag är det 0 gradigt här i sthlm, iofs är det blå himmel men snön är som sagt inte långt borta. 

Håller även koll på vädret både i s-vall och åre inför jul och nyår. Det ser bra ut kan jag väl säga =) Tror kylan kommer nu och kommer stanna. Jag gillar det ;) Många verkar vara emot kyla och snö, jag är nog en av få som faktiskt älskar när det är kallt, snön glittrar i månskenet, det knastrar under fötterna, det är tyst och fridfullt ute tidig morgon och kvällstid. Jag får bura in mig i stora halsdukar, varma tjocka strumpor, mössa och vantar.

Dessutom är föräldrarnas bastu ute i stugan snart klar, och vad är inte bättre än att få slänga sig ut i snön och rulla runt när man suttit där inne och svettas.

För att inte glömma, snöbollskrig, lyktor med tända ljus, snowbord åkning, knuffa varandra ner i drivorna, osv.



Vi är lite trötta idag, men ska springa iväg till ica och handla lite strax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0