Kladdkakemuffins -LCHF


Kladdkakemuffins

Jag är så glad (gottegris som jag är) för att det finns så mycket gosaker att smarra på utan kolhydrater. Inte just bara av den anledningen, men min kropp mår så mycket bättre av att äta den här kosten.

Överlycklig vart jag när jag fick syn på det här receptet så tänkte dela med mig till er som vill.

 

8-9 stora muffins (stora formar)


4 ägg
1,5 dl vispgrädde
2 vanijstänger
200 g 70-80% choklad
200 g smör (inte margarin)

 

Sätt ugnen på 225 grader. Smält smöret på svag värme, smält chokladen i smöret. (spara ett par bitar choklad)

Vispa äggen fluffiga och tillsätt grädden + skrapet från vaniljstängerna, vispa smeten fluffig.

Tillsätt sedan chokladen och häll i formar och tryck sedan ner ett par små bitar (osmält) choklad i varje muffins. Grädda i ca 10 minuter. Muffinsarna ska vara lite kladdiga om du känner med potatissticka.

Ett tips till er som vill fuska lite, prova att slänga i daimbitar istället för chokladbitar i varje muffins, sjukt gott! Fungerar även super bra på vanliga kladdkakemuffins (alltså ej lchf)

Serveras gärna med vispad grädde och färska jordgubbar. MUMS!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0