LCHF Oopsies





4-6 st Oopsies

3 ägg
100 gram philadelphiaost
3 tsk finkrossad linfrö
1 tsk bakpulver.
1/2 krm salt

Garnera sedan med valfri smaksättning, jag använde det som fanns hemma dvs solrosfrön & pumpakärnor.
Nästa gång ska jag nog prova med sesamfrön.

Gör så här:

Dela på äggvitor och gulor. Vispa äggvitorna till ett hårt skum. (som när du gör maräng, du ska kunna he bunken upp och ner utan att något rinner ut)
Vispa sedan gulorna tillsammans med philadelphiaosten och linfröna.
I med bakpulver och vänd sedan försiktigt ner det vispade vitorna tillsammans med ostsmeten. Viktigt att du inte vispar runt utan endast vänder runt allt.

Klicka sedan ut 4-6 smetklickar på ett bakplåtspapper som är smord och strö över solrosfrö & pumpakärnorna. Grädda  det sedan i ugnen på 175 grader i ca 25 min i nedre delen av ugnen.

Detta var ett väldigt bra allternativ för bröd enligt mig. Super gott med smör, ost och några skivor gurka. Jag tröck i mig 2 st och är nu proppmätt =)

Smaklig måltid!

Ps smoothie´sen slängde J ihop, massa frysta hallon, en skvätt grädde och en skvätt mjölk, riktigt god! =) Ds


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad duktiga ni är som bakar eget bröd. Ser gottit ut :D Kanske ska testa..?



Duktig du är som har kommit ner på din målvikt oxå. Jag ska ta tag i löpningen nu jag med. Har kommit på knepet nu. Hihi

2011-06-20 @ 15:36:39
URL: http://powerbyme.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa prova baka, smakar ju inte polarkaka precis, men absolut ett bra brödalternativ och väldigt nyttigt ;) Kan även användas som bröd till hamburgare ect.

2011-06-21 @ 09:02:54
URL: http://egnavingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0