en liten story..

Snö snö snö, elaka snö ska du inte åka hem dit du kom ifrån snart? 21 mars idag.. för 29 år sedan ganska precis, så var det 18 grader varmt hemma i Sundsvall, mamma blåste ner till stan med mig i barnvagnen i bara t-shirt för att shoppa. Vart är den värmen NU undrar jag.... Hade varit en fin 30-års present om jag fick önska mig något. *ler snällt*

"Jag är mer än jag verkar vara, och jag har all världens styrka & kraft vilandes inom mig"

Här sitter jag nu på X2000 mellan Sundsvall-Stockholm, det är ett "vinande" (säger man så?) ljud när tåget swischar förbi, solen skiner och himlen är blå. Jag sitter här och dagdrömmer om hur mitt år kommer se ut.. Känner på mig att det kommer bli ett väldigt bra år. Mina beräkningar under hösten var att 2011 skulle bli ett år där jag fick åsidosätta mycket av mina nöjen eftersom jag & syrran håller på att starta upp ett företag som både kostar pengar tid & energi. Att "offra" detta år var något jag såg fram imot för att sedan få det resultatet vi brinner så för.

Från att ha sagt upp mig, släppt all trygghet vad gäller pengar, fast arbete och allt som hör till så kände jag en väldigt befrielse, att flytta hem till föräldrarna i norr i några månader för att få allt på rullning var riktigt roligt.
Jag klev upp tidiga mornar och promenerade långa kalla streckor i mörkret där endast snön lyste upp & gnistrade vackert på marken, soluppgången skymtade jag alltid efter halva streckan avklarad, där trivdes jag, jag bara gick och njöt av hur absolut vacker en soluppgång är, jag såg hur allt vaknade, lampor som tändes inne i husen, älgar och rådjur som stod & åt på träden, hundar som var ute och rastades, små skolbarn passerade förbi mig på väg till deras skola, av en söt liten kille fick jag varje morgon ett litet "-hej" samt ett leende som sträckte sig från öronsnibb till öronsnibb, underbart!
Min syster hade tipsat om en bok, "Munken som sålde sin Ferrari" fantastisk bok, alla borde läsa den enligt min mening. Jag har förstått hur mycket av hur mitt liv ser ut och vad som händer i det faktiskt kommer från vad jag själv släpper in för tankar i mitt huvud. Att utesluta negativa tankar och istället endast släppa in positiva tar tid och energi, men vilken skillnad!
Att föreställa sig vad man vill ha här i livet och förvänta sig att man redan har & äger dessa såg jag som en rolig utmaning, testar man får man ju inget veta.

Jag började med att sätta ihop ett A3 papper med olika fysiska & psykiska saker jag önskade i mitt liv. Det var allt ifrån en nyttig kost, bil, båt, resor, mitt livs kärlek ect.
Det var nästan skrämmande hur snabbt det gick, förstår att ni nu förmodlige ryggar tillbaka och tror att jag är helt vrickad, men ge det själv lite tid och energi så kommer ni bli minst lika förvånad över vad ni drar till er i livet.
Här är några exempel på vad som hände inom bara 3 veckor:

Bild på en Macbook Pro-
Pappa köper en till mig för att han tycker att jag skall ha en bra dator till starten av företaget.
Bild på pengar som flög i luften- Var ute på krogen och pengar flög ordagrant i luften, jag hjälpte mannen att stoppa ner pengarna i hans innerficka på jackan, han slet upp pengarna igen och stoppade ner dom i min väska, närmare 1000 kr fick jag den kvällen.
Bild på ett kärleks par, det symboliserade för mig mannen i mitt liv- Blir inlurad på en dejtingsite, får en drös med mail, varav efter ett par dagar dimper det ner ett från en kille som jag bara inte kunde släppa, det kändes i luften redan där. (hur nu det är möjligt..?) vi är tillsammans idag och är huuur kära som helst!!! Underbart!!
Bild på Åre-Samma kille bjuder med mig och syrran till åre! (innan vi ens träffats) Galet! Vi åkte och hade Sjuuukt roligt!

Jag skulle kunna göra listan lång..

Jag vart rätt skraj, tänkte att nu går detta för fort, händer detta verkligen!? Hur kommer det sig att så mycket stämmer in på vad jag klistrat fast på det där A3-pappret...?

Jag är ialf för övertygad för att inte tro på det.

Så tips till er där ute, läs Munken som sålde sin ferrari.



Kände att det här inlägget spårade lite, kan säga som så här, jag tror inte detta år kommer bli ett "offrings år" Jag kommer lyckas med allt jag vill och samtidigt har roligt på vägen!



Kommentarer
Postat av: Jill

Bra Jenny, braaaaaaaa :D

2011-03-22 @ 08:57:23
URL: http://jivi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0