Mål för löpningen?

Midnattsloppet kanske? En vän som tipsade och själv ska springa, har ju funderat på det i många år, kanske är det i år det händer?

Sthlm alt gbg? Det blir gbg!! =D

Sist jag var med i ngt lopp så gav jag mig på vårruset. Usch kommer ihåg än idag si så där 6 år senare hur det kändes, hur ont det gjorde, vilken blodsmak, hur astman (har ansträgningsastma) låg i halsgropen och hur tunga stegen var.......

Vi hade anmält oss via jobbet, vi var en drös med tjejer som skulle ta oss igenom detta rus, 5 km.. vilket igentligen inte alls är mycket att springa. MEN har du inte tränat på sisådär ett år och är fruktansvärt tävlingsinrikad och HAAAAAATAR när folk springer om dig, då är det fan bara att bita ihop!
Jag började i startgruppen, trångt var det bland alla brudar som ville fram på den smala promenadvägen... Jag sprang längst ut i gräset för att kunna springa om folk... och visst i början springer man på vilja och adrenalin av att vara med.. men när du går ut FÖR hårt i början som jag ALLTID gör, så får man sota för det med blodsmak, tunga hämska steg, andnöd ect. Mina dåvarande kollegor som inte alls var lika intresserad av att springa i första startgruppen, dom stod i målet och räknade in på vilken plats jag skulle komma på....... (jag visste inte om det och TUR var väl det) Jag kom i mål på dryga 18 minnuter,(tjejen som kom 1:a kom in på 17.30 ngt..) och 20 plats!! Tror ni att jag var nöjd?? Typ 10.000 personer som är med totalt.

Anmäler jag mig till midnattsloppet så kommer jag springa med samma jäkla envishet att jag ska vara BÄST! men lilla jenny, hur ska detta gå??? Ja, det frågar jag mig själv. Fan bäst du springer varje dag nu framöver och INTE (som jag alltid lyckas med) tar ett uppehåll över sommaren!

Det värsta är att ngnstans är jag ändå sjukt taggad för en sån här utmaning även om jag inte skulle lyckas vara tränad nog för att ge mig iväg på den här rundan. Fördelen är väl hur mycket jag går igång på stämningen att det kan vara värt både astma anfall, träningsvärk, skoskav, blåsor, svett, tårar, jaa allt som hör till!

Men frågan är, hänger någon med???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0