Lycka!

The Secret kan man lita på!!

Knollis har haft det lite problematiskt med ena pungkulan som vi upptäckte att den låg kvar i ljumsken för en månad sedan.. Den hade då blivit så stor att man kunde se att den låg fel. Jag dök direkt ner i google och vetrinärs världen för att hitta info.
Det stod att kulorna på dessa små hundar (chihuahuor) ska ramla ner i pungkulan redan vid ca 12 veckors ålder pga dom utvecklas väldigt snabbt. Men det kunde oxå ta längre tid upp till max 6 månader. Efter 6 månader var det oerhört liten chans att den skullel ramla ner pga att den blivit för stor för att pasera kanalen ner till pungen.
Detta kallas kryptorkid testikel på vetrinär språk. Betyder även att hunden blir "missbildad" vilket gör att dom inte får ställas ut och heller inte ingå avel. Bhuuuuuuuuuu vi var så besvikna!! Här hade vi VÄRLDENS finaste hund, med super fin stamtavla, jättebra temprement och superfin täckning. Vad mer vill man ha för utställning alt avel??

Vi ringde vetrinären som tyckte att vi skulle komma in på en kontroll, vilket vi gjorde i fredags. Där konstaterades det att knoll hade kryptorkid testikel vilket även skrevs in i journalen och hon rekomendera kastrering för att hon sa: "den kommer inte att ramla ner nu när han är så pass gammal, den har blivit för stor för att passera kanalen"
Ingen av oss ville dock boka ngn tid för kastrering utan vi sa att vi vill vänta åtminstonde till våren/sommaren.
Jag ville tro, och kände att DEN KOMMER RAMLA NER, kanske behöver den bara lite hjälp... Massera har jag iofs gjort 3 ggr per dag sedan vi upptäckte det, jag har healat och kört the secret. Kontaktade även ett medium för råd om vart jag kunde vända mig. All in, så blir det när jag vill ngt! =)

OCH......Igårkväll när J pillade på den (läs:massera) så sa det PLOPP! Sen låg den i pungen!! Taaaadaaaaa! haha vilken lycka, vi var så glada!! Fick nästan tårar i ögonen haha

Nu kan jag ställa ut min lilla prins, han ska bli champion precis som sin pappa har jag bestämt! =)
Vi kan se till att han får para sig och det kommer nya fina söta små knollisar!

Weeeeeho, idag är jag glad!! Inte mycket som rubbar det. Nu blir det jobb jobb jobb, hoppas ni har en bra dag!











Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag vill ha knollis bäbis! Ställ mig på tur! ;)

2011-11-24 @ 09:55:25
URL: http://powerbyme.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0