helgen...

På torsdag kväll kom J & knoll hit och vi åt middag hemma med familjen sen bar det iväg ut mot stugan. Mötte två JÄTTE stora älgar vid parkeringen, sen sprang de en VARG över vägen halvvägs till stugan. Här händer det grejer serrni =) Väl ute i stugan satte vi igång en brasa och dukade fram ost, kex och fikonmarmelad. Gottigottgott!

Fredag vart det arbete utomhus, jag började att bära in och stapla veden som ligger ute in till vedbon och J fortsatte utöka verandan på bastun han byggde sist, det nya projektet var en trapp. De blir minst sagt snyggt! Ser fram imot att ligga där och njuta i sommar =)





Hade inte en bra bild på helheten tyvärr men det kommer bli en trapp rund vänstrahörnet, det blir breda trappsteg så man kan ligga på dom och sola =) Blir sjukt snyggt! Tur jag har en händig karl som gärna hjälper till =) Bra sen när vi ska bygga hus ;)

Knollis han bara busa runt hela helgen.



Tyvärr blir det ju mörkt här vid sisådär tre är det svart ute, vilket gör att man inte hinner jobba så länge, dagarna blir rätt korta lixom. Men härligt att vara ute och jobba.

Ngn älskar brasan också, nästan mer än mig faktiskt, han ligger jättenära och blir supervarm i pälsen, förstår inte att han kan ligga där så länge som han gör, varje gång jag lägger i vedträn så ska han lägga sig ännu närmare...



Avslutade kvällen med mammas goda mat och ett par glas vin sen somnade vi framför brasan.

Lördag morgon serverades det gofrukost till soluppgången, sen piffade vi till oss för att åka och träffa tjocka släkten för dop. En av kusinerna skulle döpa sin supersöta lilla dotter Ebba. Var riktigt skoj att träffa alla, blir alles för långt mellan gångerna tyvärr.



Det serverades massa smörgåstårta, italiensk den här gången samt massa tårtor och  gott fikabröd, hon hade bakat i en vecka =) Det märktes, vart som en boll när vi rullade hem till stugan igen för att fortsätta med arbetet. Avslutade kvällen med mammas potatisgratäng, fläskfilé, svartvinbärsgelé och sallad. *dreggel!*

Söndag for J & knollis hem tidigt eftersom J hade visningar vid lunch.

Jag och pappa vi drog på oss arbetskläderna gick ut i snön som kom!! MYYYYYYS! Jag lastade upp stockar på vedbocken J byggt åt oss och pappa stod med motorsågen och såga, fyllde skottkärran och gasade upp med dom till mig där jag sedan stapla.... Herregud, vart 5-6m3. Vi höll på i 3,5 timme inkl en fika. Vi vart klar lagomt till att det vart mörkt ute. Då var fingrar och tår isbitar, vi gick som två gammgäddor och hade ont i ryggarna, men så fick vi god mat och massa gottigott hela kvällen så vi klagade inte. =)


(jag i j:s arbetskläder)

Känns framförallt grymt bra att vi fixade nu ved som räcker till hela nästa vinter. Vart dessutom som ett träningspass det där, känns i skuldror och armar idag. NAAAAJS!

Nu är det fullt ös igen!

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0