Dumma lista

en önskan från Jill

1. Tre namn jag lyssnar till:
Fläskis, berit, doris... ( jaa alltså humorn man är uppväxt med är ju inte den normalaste..:)

2. Någonting jag tycker om med mig själv
:
Lättsam, envisheten kan va bra många gånger, skratta åt det mesta.

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag stressar och bli arg över saker som jag inte kan rå över...

4. Detta är jag rädd för:
Spöken, mörker och bajja på mig :P

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
1. Framgång på jobbet.
2 .God mat, gärna stora portioner.
3. Karrameller (fast får inte äta det varje dag för mig själv, sätter lixom sina spår..) så väljer kärlek <3

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Hrm... bra fråga..
1. Gnissla tänder, ohhhh ryser av bara tanken!!!
2. Vara medvetet elak mot någon, får sånna skuldkänslor som inte går att leva med.
3. Äta fiskskinn bläääää svalde en bit från en lax igår, mår fortfarande illa :S

7. Detta tycker jag om att göra:
Resa, mysa, äta gott, lyssna på fredagsmusik dricka ett glas rött och laga mat, umgås med mina älskade vänner, tjejkvällar, mysa med mina killar, prestrera så jag ser resultat. Hörrni den här listan kan jag göra huuur lång som helst. Vart en ofrivillig PUNKT där. ;)

8. Detta vill jag göra just nu:
Se resultat och en lösning på hur vi ska fortsätta gå tillväga med företaget.

9. Bästa känslan:
Lycka, att få vara med dom man tycker ocm och samtidigt vara tillfredsställd med arbete och livssituation. Känslan att vara kär är bra underbar den med!! ;)

10. Värsta känslan:
skräck, och väntan...

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har:
Spontan, självsäker, livsgnista och humor. (härmar sis)

12. Hur sover du?
På sidan, eller magen med armarna under kudden, knollis ska ju ligga under täcket han med så när han är här blir det sked. ;) Annars viktigt att jag får ligga på min kant, är ingen som kan sova i ngns famn, pjuu svettas av bara tanken.

13. Jag vill gifta mig:
Ja det vill jag, ute vid havet en sommardag med vänner och familj.

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Skapa en familj, starta ett eller gärna fler framgångsrika företag, hjälpa andra att utvecklas el med ngn slags välgörenhet. Bo i ett vackert hus vid havet, se mina systrar bilda familjer och vara en del av dem. Besöka LA och sluta vara så svag för goooodis! *Abstinens*

15. Min käraste ägodel:
Wille & Knoll är väl inte ägodelar kanske.... måste vara långben. (En möbel jag fick på min student)

16. Något jag vill ha i present:
Jaa, är ju inte mycket för pressenter ja men hade varit gott med en turkiskpepparstång som fanns när jag va liten på jamjam..... vet inte vart dom tagit vägen numera?? Bhuu..

17. Detta har jag på mig just nu:
Miss S jeans, bruna skor, svart kofta och mina fina blåa vinterjacka.

18. Favoritkläder:
Jeans och t-shirt, koftor eftersom jag är såå frusen av mig! Inte ok

19. Favorit djur:
Katt har det alltid varit, men alltså vem kan motstå Knollis? Wille & Knoll är mina favoritdjur.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
House är bra, gamla godingar är bra, rock är bra, hrm svårt att välja en?

21. Favoritlåt just nu:
d vette fan... kanske den med svajande pillisar?

22. Roligaste ämne i skolan:
Hemkunskap.. jaa fick ju mat ;)

23. Tråkigaste ämne i skolan:
oh, matte, filosofi ect... blääää!

24. En bok jag gillar:
The Secret, The Power och Mannen som sålde sin ferarri (Blev visst flera)

25. En film jag älskar:
Många jag älskar, men en jag såg rätt nyligen som var väldigt fin var: "Pay it forward" Se den!

26. Favorit tv-program?
Desperate housewives, det okända är oxå kul att titta på :)

27. Favoritdoft:
Victor & Rolf, oslagbar!

28. Detta äter jag gärna:
Godis, och tjock mat, popatisgratäng, gräddmat, gärna fisk eller kyckling mums!

29. Dricker helst:
Bubbelvatten, rött vin till helgen, citronvatten, latte och iskall mjölk. (Gärna en bulle till det sistnämnda ;))

30. Favoritgodis:
Sega saker, å sura, och salta och söta..... lakrits kanske... eller? Svår fråga!!

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
L.A.

32. Färg på mina ögon:
Gröna, fick dom av brevbärarn tror vi? hehe

33. Min längd:
172 cm

34. Jag tror på:
Spöken och ett liv efter döden

35. Jag spelar:

Wii och wordfeud? :P

36. Person jag beundrar:
Pappsen, han arbetar alltid hårt, får resultat samtidigt som han är den mest positiva och starka personen jag vet.

37. Så här bor jag:
nja flänger mest runt, sthlm-svall-gbg men sängen står hemma i barndomshemmet pga valet att starta företaget.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Ingen. Mamma tar väl hand om dom.

39. Det här tänder mig:
En riktig karl med självsäkerhet!

40. Det här gör mig avtänd:
Mesig, ohygienisk, hård snurrande tunga U.S.C.H!

41. Favoritfärg:
Grön

42. Favoritcitat:
"De männsikor som får ut mest av livet är inte de som levt ett sekel, utan de som levt varje minut" Har måååånga fina citat som jag älskar. Men just det där träffar mig rakt i hjärtat varje gång.

43. En hemlighet jag vet:
Har nog ett par stycken jag blivit anförtrodda med att bära, och dom bär jag med mig ner i graven!

44. Bästa present jag fått:
Oj..... Långben?

45. Senast köpta skiva:
Köper inte skivor.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Oj.... Är rätt nöjd med hela mig faktiskt. Men gillar mina gröna ögon, min lilla näsa, smala armar och fina händer, benen, rumpan hrm ja hela paketet hörrni ;)

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Min kaluffs för tillfället. Inte många strån kvar....... skit!

48. Udda förmåga/egenskap:
Skruva tungan till en blomma!?!

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
En Liger, världens största kattdjur. Så kunde jag sätta alla små äckel på plats! ;)

50. Vad lyssnar du på just nu?
Jills, snurvel näsa och fläkten här på kontoret...

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Mailat, samtala, lämna in A7an på tvätt. Köpa en jacka till Knoll!

52. Var bor dina föräldrar?
Mamma o pappa bor tillsammans på en ö utanför Sundsvall.

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
D va igår, installerade om Itunes och uppdaterade iphonen till senaste versionen. Mycket nöjd =)

54. Vilken är din favoritrestaurang?
Bee i göteborg tror jag...? Roliga menyer, bra servitörer och jääättegod mat. Heaven23 med räkmackan ligger ju högt upp på listan den med.

55. När badade du i en pool senast?
Oj..... vettefan...... 100 år sedan förmodligen... Australien för ett par år sedan?

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja, när jag var liten... Spelade en tjej som hette fiffi och var stökig i skolbänken, huvudrollen hade ja minsann haha ;)

57. Hur många barn vill du ha?
Tre utöver wille och knollis

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
hrm inte mycket för klassiskt... heller inte vrål och gap o skrik. (Undantag finns självklart)

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Oh, är såå ointresserad som man kan bli, men moderat är ju bra.

60. Vad har du för TV-kanaler?
Alla.

61. Har du åkt moped någon gång?
jaarå, hej va d går! Sist ja körde gasade ja ju in i en kuse, fan gjorde skit ont på kinden.

62. Har du busringt någon gång?
Haha, vem har inte gjort det?

63. Har du fått felparkeringsböter?
hrm, alles för många....

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
jaarå, bara jag får skrika och skaka isisådär ngr dagar efteråt :P Tur jag har passerat min 30 års födelsedag, kanske råkar ja ut för ngt liknande när jag blir 40?

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
New Zeeland, Fiji?

66. Har du en egen trädgård?
Räknas orikidé?

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
ice age!!! Bäst filmen ever!

68. Kan du alla orden i nationalsången?
haha näe! Måste man d?

69. Badkar eller duschkabin?
Badkar!!!

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
haha men suck..... vette fan kommer inte ihåg på så.

71. Favoritpizza?
Mexicana med vitlöksdressing på. Naaaaam!

72. Chips eller popcorn?
Poppisar har ju en poppismaskin som e väldigt bra!

73. Vilken färg på läppstift använder du?
Mest läppglans, rosa, rött, beige...

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
hahaha nääe.. röka är inte riktigt min grej...host host (på riktigt alltså!)

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
haha nä fy! Inget för mig sånt inte.

76. Apelsin- eller äppeljuice?
Äpple är gott!

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Tessan, köttbullar på ikea haha!

78. Favoritchoklad?
Mörkchoklad med pacannöt och havssalt 70% tror jag det är.

79. När röstade du senast?
kommer inte ihåg så bra...

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
Isomras, mamma hade ngn kruka med små minitomater.. goda!

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Jaa!! Massa,  fotboll, basket, badminton ect.. en sportfåne har ni här!!

82. Är du bra på matlagning?
jaaa om jag vill så, men är rätt lat nu för tiden... lixom inte lika roligt längre, jobbigt att komma på nya recept.

83. Klarar du att tanka själv?
haha nej aldrig gjort! kan inte parkera själv heller så brukar alltid ringa och be jill komma förbi så hon kan parkera ;)

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?
Skulle aldrig gå på sånt skit, svårare kund att övertyga får du nog leta efter länge!

85. Pepsi eller Coca Cola?
Cola usch pepsi är inte bra.

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Uniform, nja dresscode hade vi på mitt förra jobb men va mest kavaj och fina skor...

87. Vad var det senaste du handlade?
Karrapåse!!

88. Har du kräkts offentligt:
Ja

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken:
Sanna kärleken!!

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Jaa d gör jag absolut!

91. Har du ringt något betalnummer:
haha nej.

92. Tror du på evig kärlek:
Jaaa!

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast:
Hrm... vettetusan tror det va sis faktiskt.

94. Hade du mycket hår som liten bebis:
Tror jill fick dom partierna. Ja hade inte mycket mer än det som satt på huvudet.

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar:
tror inte jag har ngt?

96. Vad har du i din väska:
Sedär, plånkis, läppglans, hundgodis, nycklar, data laddare, betaldosa, snus?? eh inte min :P

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
nja.... ringer j och säger natti =)

98. Vad är du tacksam för idag:
Allt positivt som kommer till mig. =) Resten skiter jag i! Orka bry sig lixom hehe

99. Var hittade du den här listan:
Hos Jill, fiiiiisjill som tvinga mig att göra den här...

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Jaa ni är ju så hemliga vilka ni är som är här inne, enda ja vet namnen på är ju marie, ngn M och sen är det väl carro, jill på så? Märkligt nog har jag en statistik som säger ngt heeeeelt annat. Hallå? Nu får ni lämna ett fotspår tycker ja! ;)

Kommentarer
Postat av: Jill

Haha Jill fick dom partierna?! :P Schysst!

2011-10-20 @ 14:44:44
URL: http://jivi.blogg.se/
Postat av: jenny

Hahaha, jaa du får skylla på dina föräldrar tror jag på så :P

2011-10-21 @ 08:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0